zaterdag 21 maart 2015

Sandra van de Walle over Benefiet 2013

Het berichtje wat Sandra van de Walle schreef na Wereld ME dag Benefiet 2013:

Wat een emotionele WERELD ME DAG BENEFIET! Wauw... Uiteraard de beelden van Denise de Hoop, die helaas niet meer bij ons is. Wat een krachtige, dappere vrouw!

Maar ook de confrontatie. Norma, die vorig jaar nog stond te swingen...en nu in de lig-rolstoel. Haar knuffelen deed me wel wat. Natte oogjes dus.
Maar ook de jonge vrouw die op een veldbed tegen haar tranen lag te vechten. Ik ben even bij haar gaan zitten, uiteindelijk toch een veldbed in een stille ruimte gezet zodat ze even kon bijkomen.
Ze wilde er zo graag bij zijn.

De verhalen van mede-patiƫnten, de isolatie, het verdriet, het oordelen van buitenaf en het gevecht voor erkenning bij een ziekte die bijna niet erkend WORDT!

Maar, zoals Sonja Silva net zei...we gaan ook het feit vieren dat we elkaar weer zien! :-)

Dikke knuffel voor de ME-ers die niet hier kunnen zijn; we denken aan jullie en we missen jullie!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen